教員情報
教員情報検索ページ
(最終更新日:2018-09-07 10:48:29)
スピリ ジョン
Spiri John
スピリ ジョン
所属
教育学部
職種
准教授
■
著書・論文歴
1.
論文
Mindfulness in Educational Settings (単著)
2.
論文
Clair Taylor, John Spiri, Jun Takao. Sharing Classroom Video for Teacher Development. Bulletin of Gifu Shotoku Gakuen University Foreign Language Department. 2015 (No. 54 (Ser.No.69).) 2015/04
3.
論文
初中等学校の実態に応じたEnglish Spaceの設計・設置と実践―岐阜聖徳学園大学附属幼稚園・小学校・中学校のEnglish Space― 教育実践科学研究センター 紀要 (第14号),71頁 (共著) 2015/02
4.
論文
Critical Thinking Framework: Global Issues and Moral Education in Peace Education International Journal of Innovation in English Language Teaching and Research, 2013 vol. 2(no. 1),89-102頁 (単著) 2013/08
5.
論文
Random Questions The Language Teacher, Vol. 37(no. 4),61-62頁 (単著) 2013/07
6.
論文
How would a Zen master bring compassion, equanimity and choiceless awareness to the language classroom? Chapter in Language Teaching Insights from other Fields, tesol press, 59-66頁 (単著) 2013/06
7.
論文
Global Issues Forum: Activities Cultivating Autonomy: “Short Weekly Activities Using Charts” JALT 2011 Conference Proceedings, 339-340頁 (共著) 2012/09
8.
論文
Bilingual Case Study: Achieving Strong Oral English Skills in a Japanese Environment Bilingual Japanバイリンガル通信 Vol. 21(no. 1),5-9頁 (単著) 2012/05
9.
論文
Champions of Libertarian Education 岐阜聖徳学園大学紀要<教育学部編> (No.51),105-111頁 (単著) 2012/02
10.
論文
Corpora in English Language Teaching Chapter in Innovation and Creativity in ELT Methodology. New York: Nova Science Publishers, 185-196頁 (単著) 2012/02
11.
論文
Self-Publishing Between the Keys, JALT Material Writers special interest group e-newsletter (単著) 2012/02
12.
論文
Classroom Management and Discipline Policies: Reflect and Formulate LTWorldOnline.Com, Vol. 3 (単著) 2011/09
13.
論文
Developing Corpus Oriented English Materials chapter in Materials Design in English Language Teaching. New York: Nova Science Publishers (単著) 2010/10
14.
論文
Classroom policies: By force or suggestion? TYOchap’zine, (no. 1),13-14頁 (単著) 2010/07
15.
論文
GILE SIG forum: Sharing ideas, lessons and resources (We are the world: Learning global issues through narrative) PAC7 at JALT2008 Conference Proceedings, 979-981頁 (共著) 2009/10
16.
論文
Reconceptualizing Homework as Independent Learning ELTWorldOnline.Com, (No. 1) (単著) 2009/08
5件表示
全件表示(16件)
■
社会における活動
1.
2014/07~
Copy Editor of International Journal of Innovation in ELT and Research
2.
2013/08~
Journal Reviewer for JALT SIG Teachers Helping Teacher’s journal
3.
2013/04~
ELTWO English Language Teaching World Online: Voices from the Classroom Review Board
4.
2013/02~2013/03
ニュージーランド短期語学研修へ学生を引率
5.
2009/04~2013/08
Contributing editor (編集者)to ELTWO, English Language Teaching World Online: Voices from the Classroom, National University Singapore
6.
2009/03
Teachers Helping Teachers (THT) ラオスでボランティアとして 1週間の英語指導
7.
2008/10~
Webmaster (ウェブマスター) for the Japan Writers Conference
8.
2007/03
Asian Youth Forum (AYF)4人学生と一緒に参加しました。タイノバンコク (4日間)
9.
2006/10
UNESCO助成金受領、共著者:“Multicultural Learning Through Storytelling”
10.
2006/06
海岸清掃ボランティア活動を企画、学生を引率 (1日間)
11.
2005/10
UNESCO助成金受領、共著者:“Promoting Conservation of Cultural Heritage”
12.
2005/06
海岸清掃ボランティア活動を企画、学生を引率 (1日間)
13.
2005/03
タイ、チェンマイへの2週間のボランティア・NGOリサーチ旅行を企画、学生を引率
14.
2004/06
海岸清掃ボランティア活動を企画、学生を引率 (1日間)
15.
2003/08
コスモランゲージスクール(ロシア)にて、ボランティアとして2週間の英語指導
16.
2002/04~
Publicity Coordinator for JALT Global Issues (GILE) Special Interest Group (SIG)
17.
2001/05
平和のボランティア (Volunteers for Peace) 宮崎での祭り3日間
18.
2000/03
平和のボランティア (Volunteers for Peace) 水俣病研修19日間
19.
1999/04~2005/03
地域のチャリティー英語教室で英語指導
5件表示
全件表示(19件)
■
学歴
1.
2006/01~2006/11
University of Wisconsin-Eau Clair TESOL: Online Certificate (6 courses) for Online Teaching and Learning 卒業
2.
2005/01~2005/05
マサチューセッツ大学(Lowell)大学院教育学部中退 Early Childhood Reading 修士課程 児童教育修士
■
職歴
1.
2018/02~2018/02
新潟大学 非常勤講師
2.
2011/04~
岐阜聖徳学園大学 教育学部 准教授
■
所属学会
1.
~
Japan Association of Language Teachers (JALT)
2.
2012~
∟ 3 “SIG”グループの会員: Material Writers, Global Issues in Language Education, Teachers Helping Teachers