基本情報 |
■ 最終学歴
|
■ 保有学位
1.
|
文学士
|
2.
|
MA in English as a Second Language
|
3.
|
Ph.D in Second Language Acquisition
|
|
研究業績 |
■ 研究テーマ
1.
|
Assessment of integrated writing task performance
|
|
■ 著書・論文等
1. |
2013 |
論文 |
ラッシュモデルを使ったテスト等化—プレースメントテストに見る入学時英語力の推移 保健科学研究誌 (第10号),71-76頁 (単著) |
2. |
2007/08 |
論文 |
ESL Graduate Students' Use of Source Materials in "read-to-write" Assessment Tasks JACET Summer Seminar(草津)Issues in L2 Writing Instruction-JACET Sumer Seminar Proceedings, 7,21-25頁 (単著) |
3. |
2005 |
論文 |
A review of studies on rater protocols: What do raters of ESL compositions pay attention to? 神田外語大学紀要 (第17号),25-41頁 (単著) |
4. |
2004 |
論文 |
Review of the book “Language in language teacher education” (2002) edited by Hugh Trappes-Lomax and Gibson Ferguson Language Teaching Research. 8(3),350-354頁 (単著) |
5. |
2003 |
論文 |
ESL graduate students’ use of source materials in “read-to-write” assessment tasks 言語教育研究 (神田外語大学言語教育研究所紀要) (第14号),1-30頁 (単著) |
6. |
2002 |
論文 |
Providing Source Materials in Second Language Writing Assessment Tasks: What Does It Do? Scientific Studies of Language (CLS神田外語大学言語科学研究センター紀要) (第1号),185-210頁 (単著) |
7. |
2001 |
論文 |
Motivation, strategy use, and pedagogical preferences in foreign language learning (Technical Report #23). Second Language Teaching & Curriculum Center. 313-359頁 (共著) |
8. |
2000/03 |
著書 |
英語教授法~海外のTESOLプログラム~ (共著) |
9. |
2000 |
著書 |
Motivation, reported strategy use, and preferences for activities in foreign language classes at the University of Hawaii at Manoa: Reliability and validity of instruments (NFLRC Net Work #17) [HTML document]. Second Language Teaching & Curriculum Center (単著) |
10. |
2000 |
論文 |
Reliability and validity of read-to-write tasks for placing students into writing courses. 神田外語大学紀要 (第12号),97-120頁 (単著) |
11. |
1998 |
その他 |
Review of the book New Ways of Classroom Assessment (1998) edited by J. D. Brown. SLTCC newsletter. Fall 1998,11頁 (単著) |
12. |
1997 |
論文 |
Effects of single and multiple-choice glosses on incidental vocabulary learning. JACET Bulletin, 28,177-191頁 (単著) |
13. |
1997 |
論文 |
Input, intake and retention: Effects of increased processing on incidental learning of foreign language vocabulary. Studies in Second Language Acquisition, 19(3),287-307頁 (単著) |
14. |
1993 |
著書 |
Effects of increased processing on incidental learning of foreign language vocabulary. Occasional Paper #24, Honolulu: Department of English as a Second Language, (単著) |
5件表示
|
全件表示(14件)
|
|
社会活動・地域貢献 |
■ 所属学会
1. |
1989/04~ |
大学英語教育学会 |
2. |
2001/04~ |
日本言語テスト学会 |
|
メッセージ |
■ メッセージ
本学の国際交流について
本学には、韓国のテグ保健大学、タイのコンケン大学との交換研修制度があります。研修は2週間程度で講義、実習、文化体験、学生・教職員との交流などをおこないます。渡航費・滞在費の大部分は大学が負担するので、自己負担はほとんどありません。これ以外にも、テグ保健大学で開かれるGlobal Student Leadership Programに毎年5名の学生を派遣しています。こちらは10日間で世界各国から集まる学生たちと寝食を共にし、相互理解、友情を育み、将来のリーダーになるための体験をします。こちらも経費はほとんどが大学負担です。いずれのプログラムでも、本学からの参加者は短い期間にたくさんの友人と、一生忘れることができない思い出を作って帰ってきます。これは観光で訪問するだけでは得られない、大学生の今しかできない貴重な体験です。ぜひ皆さんも挑戦してみてください。
|
|