教員情報
|
|
シオバラ フランセス
Frances Shiobara
塩原 フランセス 所属 教育学部 教育学科 文学部 英語学科 文学研究科 国語国文学専攻 職種 准教授 |
|
言語種別 | 英語 |
発行・発表の年月 | 2019/03 |
形態種別 | 研究論文(大学,研究機関等紀要) |
標題 | When and How to Teach Reading to Beginner Learners of English:
A Comparison of Ten Ministry of Education Approved Introductory English |
執筆形態 | 単著 |
掲載誌名 | Journal of the Faculty of Letters, Kobe Shoin Women's University, 8 |
掲載区分 | 国内 |
出版社・発行元 | Kobe Shoin Women's University Society for Academic Research |
巻・号・頁 | 8(1),pp.15-29 |
総ページ数 | 15 |
概要 | This article will firstly examine some of the theories about teaching reading in a first language, then examine literature on the methods of teaching reading in a second language with empirical evidence on the success of these methods. Finally, it will analyze how reading is introduced in ten English textbooks approved by MEXT to interpret what this might tell us about the reading pedagogy behind the textbooks. |