教員情報
|
|
シオバラ フランセス
Frances Shiobara
塩原 フランセス 所属 教育学部 教育学科 文学部 英語学科 文学研究科 国語国文学専攻 職種 准教授 |
|
言語種別 | 英語 |
発行・発表の年月 | 2022/11 |
形態種別 | 研究論文(大学,研究機関等紀要) |
査読 | 査読あり |
標題 | An Investigation of Emergency Remote Teaching Conditions and EFL at Japanese Universities |
執筆形態 | 共著 |
掲載誌名 | Ikoma Journal of Economics |
掲載区分 | 国内 |
出版社・発行元 | Kindai University |
巻・号・頁 | 20(2),pp.83-111 |
総ページ数 | 29 |
担当区分 | 最終著者 |
著者・共著者 | ◎Donnellan, M |
概要 | In spring 2020, the COVID-19 pandemic led to an urgent decision to move to emergency remote teaching (ERT). Although Japan is a technology-based country, the use of technology in education had been limited until then. This pilot study explores some of the experiences of EFL teachers at Japanese universities from spring 2020 to summer 2022. The results show positive attitudes towards the use of digital tools, but a lack of training and support during ERT. Finally, the author offers some suggestions on the use of technology beyond the pandemic. |