教員紹介 | |
ジョナサン アリポンガ
Jonathan Aliponga 所属 国際コミュニケーション学部 グローバルコミュニケーション学科 職種 教授 |
|
言語種別 | 英語 |
発行・発表の年月 | 2013/03 |
形態種別 | 学術論文 |
標題 | Dropbox: What Teachers Should Know and be Able to Do |
執筆形態 | 共著 |
掲載誌名 | 関西国際大学研究紀 要(11) |
掲載区分 | 国内 |
巻・号・頁 | pp.37-38 |
著者・共著者 | Jonathan Aliponga, Mari Kochiyama, Tina Ries |
概要 | This research was conducted to find out Japanese college students’ perceptions of and attitudes toward the use of Dropbox, a free software tool that allows anyone to synchronize files across home and office computers, smartphones, and tablets. Specifically, the research questions addressed in this study are: (1) What are college students’ perceptions of the use of Dropbox? (2) What is college students’ attitudes toward the use of Dropbox. |