教員紹介 | |
ジョナサン アリポンガ
Jonathan Aliponga 所属 国際コミュニケーション学部 グローバルコミュニケーション学科 職種 教授 |
|
発表年月日 | 2016/08/22 |
発表テーマ | The role of gender and language learning strategies in language curriculum planning |
会議名 | Individuals in Contexts - Psychology of Language Learning 2 |
学会区分 | 全国学会 |
発表形式 | その他 |
単独共同区分 | 共同 |
国名 | フィンランド |
開催地名 | Jyväskylä, Finland |
開催期間 | 2016/08/22~2016/08/24 |
発表者・共同発表者 | Yasuko Koshiyama, Hajime Itou and Jonathan Aliponga |
概要 | Learning strategies have been found to affect success in second and foreign language learning. In our study we looked at the learning startegies male and female students used in learning English language and learning Japanese language. We also analyzed the significant differences in the use of learning strategies between the two genders. |