アダチ ゲン
Adachi Gen
足立 元 所属 二松学舎大学 文学部 国文学科 二松学舎大学大学院 国際日本学研究科 国際日本学専攻 職種 准教授 |
|
発表年月日 | 2016/07/03 |
発表テーマ | The Asian Nude and Colonial Vision 1880s-1950s |
会議名 | "Colonial/Postcolonial Art Exhibitions in 20th Century Asia" at Cultural Typhoon 2016, Tokyo University of the Arts (Tokyo Geidai) |
学会区分 | 国際学会 |
発表形式 | シンポジウム・ワークショップ パネル(公募) |
単独共同区分 | 単独 |
国名 | 日本 |
開催地名 | Tokyo University of the Arts (Tokyo Geidai) |
発表者・共同発表者 | Gen Adachi (an organizer and presentator): The Asian Nude and Colonial Vision 1880s-1950s
Magdalena Kolodziej: The Formation of the Imperial Exhibitionary Network and the Discourse on the “Progress of Art” (1907-1944) Rum Pek: The Exhibitions of Korean Artists Living In Japan 1945–1960s Seng Yu Jin: Culture Wars in Southeast Asia: Intersections between Exhibition-Making and Student Protest Movements in the 1970s |
概要 | 英語のパネルを組織し、カルタイで発表した。パネル全体のテーマは、アジア各地の美術展覧会の歴史をつうじて植民地主義とポスト植民地主義がどのように表象されたかを問うもの。足立は、日本を含めたアジア各国の美術展で初めてのヌード絵画の登場について論じ、それぞれの国において公娼制度成立や欧米との関係と関わることを指摘。 |