最終学歴・学位 |
■ 学歴
|
主な研究活動 |
■ 著書・論文歴
1. |
2022/03 |
論文 |
Developing a Learning Community With Portfolios for Writing Peer Review Journal of International Politics and Economics (国際政経論集) Volume 28 28,pp.41-50 (単著) |
2. |
2020/08 |
論文 |
Ideas for Designing and Implementing Portfolios for Short-Term Study Abroad JALT Postconference Publication - Issue 2019.1; August 2020 pp.229-237 (単著) |
3. |
2020/03 |
論文 |
Further Analysis: Language Functions and Face-Threatening Fear in Peer Review in an EFL University Writing Classroom 国際政経論集 (26),pp.29-37 (単著) |
4. |
2019/03 |
論文 |
The Influence of Grouping Modes on Negotiation of Meaning in Peer Review: A Case of a Japanese EFL University Writing Classroom 英米文化 (49),pp.1-20 (単著) |
5. |
2018/03 |
論文 |
Considerations in Designing Peer Review Training: A Case of Increasing Reviewers' Contribution to Peer Review 国際政経論集 (24),pp.7-22 (単著) |
6. |
2017/03 |
論文 |
Becoming a Better Self-Reviewer Through Peer Review 国際政経論集 (23),pp.53-65 (単著) |
7. |
2017/03 |
論文 |
Jun Liu and Cynthia M. Berger 共著
TESOL: a guide 英米文化 (47),81-84頁 (単著) |
8. |
2017/03 |
論文 |
The Key to Facilitating Negotiation of Meaning from Reviewers’ Perspectives 異文化研究 (13),pp.11-44 (単著) |
9. |
2016/03 |
論文 |
Dana R. Ferris and John S. Hedgcock 共著
Teaching L2 Composition: Purpose, Process, and Practice, Third Edition 英米文化 (46),95-98頁 (単著) |
10. |
2015/11 |
論文 |
Approaches to Global Errors in EFL Students’ Writing Proceedings of the 17th Annual Temple University Japan Campus Applied Linguistics Colloquium pp.46-56 (単著) |
11. |
2015/03 |
論文 |
Sarah Mercer and Marion Williams 編著
Multiple Perspectives on the Self in SLA 英米文化 (45),63-65頁 (単著) |
12. |
2014/03 |
論文 |
Irving Seidman著
Interviewing as Qualitative Research: A Guide for Researchers in Education and the Social Sciences, Fourth Edition 英米文化 (44),71-74頁 (単著) |
13. |
2013/03 |
論文 |
松村昌紀著
英語教育21世紀叢書 『タスクを活用した英語授業のデザイン』 英米文化 (43),121-126頁 (単著) |
14. |
2012/11 |
論文 |
学生が認識するピア・エディティングの効能 異文化研究 (9),53-73頁 (単著) |
15. |
2011/12 |
論文 |
Effects of Indicating Reviewers’ Confidence Levels in Providing Feedback Ibaraki Christian UniversityJournal of Ibaraki Christian University 45,pp.79-97 (単著) |
16. |
2011/11 |
論文 |
Japanese College Students’ Perceptions of Peer Editing Activities Japan Association for Language Teaching JALT 2010 Conference Proceedings pp.378-386 (単著) |
17. |
2011/11 |
論文 |
Peer Feedback Incorporation in Revisions in a Japanese College EFL Classroom: Types of Feedback and the Impact of Reviewers’ Confidence Levels International Society for Cross-Cultural StudiesThe Cross-Cultural Review 8,pp.53-80 (単著) |
18. |
2011/05 |
論文 |
プロトタイプ理論を用いた英語前置詞の実践的授業 日本認知言語学会論文集 11,256-265頁 (共著) |
19. |
2011/03 |
論文 |
英語学習者にとっての効果的な英語プレゼンテーションの聴き方の指導法とは―聴き手にとっての効果的学習法を考える― おおみか教育研究 14,1-9頁 (単著) |
20. |
2011/01 |
著書 |
Eyes on Japan―英語で知る日本・イメージで学ぶ文法― (共著) |
21. |
2011 |
論文 |
The Importance of Face-Saving: Effects of Interactant Relationship on Negotiation of Meaning Temple University Japan Proceedings of the 2010 Applied Linguistics Colloquium pp.48-60 (共著) |
22. |
2010 |
論文 |
Task Effectiveness in Providing Opportunities for Negotiation of Meaning Temple University Japan Working Papers in Applied Linguistics 23,pp.27-37 (共著) |
5件表示
|
全件表示(22件)
|
|
■ 学会発表
|
■ 所属学会
1. |
2011/04~ |
国際異文化学会(International Society for Cross-Cultural Studies) |
2. |
2011/04~ |
大学英語教育学会(Japan Association of College English Teachers) |
3. |
2007/03~ |
英米文化学会(Society of English Studies) |
4. |
2007/03~ |
全国語学教育学会(Japan Association for Language Teaching) |
|
■ 受賞学術賞
1. |
2001/04 |
ロータリー財団国際親善奨学生 |
|
担当科目 |
■ 授業科目
1. |
Academic Reading |
2. |
Academic Reading |
3. |
Academic Writing |
4. |
Academic Writing |
5. |
プラクティカルイングリッシュA |
6. |
プラクティカルイングリッシュB |
7. |
英語4技能A |
8. |
英語4技能A |
9. |
英語4技能B |
10. |
英語4技能B |
11. |
総合英語(文) |
12. |
総合英語(文) |
13. |
総合英語(文) |
14. |
総合英語(文) |
15. |
総合英語(文) |
16. |
総合英語(文) |
17. |
総合英語(文)A |
18. |
総合英語(文)A |
19. |
総合英語(文)A |
20. |
総合英語(文)B |
21. |
総合英語(文)B |
22. |
総合英語(文)B |
5件表示
|
全件表示(22件)
|
|