■ 職歴
1. |
2012/04~ |
東京経済大学 全学共通教育センター 准教授 |
2. |
2012/04~2013/09 |
中央大学 文学部 兼任講師 |
3. |
2010/04~2012/03 |
東京経済大学 全学共通教育センター 専任講師 |
|
■ 学位・学歴
1. |
2010/03/05 (学位取得) |
筑波大学 博士(言語学) |
2. |
(学位取得) |
University of Edinburgh Master of Science |
3. |
(学位取得) |
筑波大学 修士(教育学) |
4. |
(学位取得) |
筑波大学 修士(言語学) |
5. |
(学位取得) |
宇都宮大学 学士(教育学) |
6. |
|
University of Edinburgh School of Philosophy, Psychology, and Language Science 修士課程 |
7. |
|
宇都宮大学 教育学部 中学校教員養成課程英語科 |
8. |
|
筑波大学 教育研究科 修士課程修了 |
9. |
|
筑波大学 人文社会科学研究科 修士課程修了 |
10. |
|
筑波大学 人文社会科学研究科 博士課程 |
5件表示
|
全件表示(10件)
|
|
■ 資格・免許
|
■ 研究分野
|
■ 研究課題・受託研究・科研費等
|
■ 著書・論文歴
1. |
2018/03/10 |
著書 |
MINERVAはじめて学ぶ教科教育5 初等外国語教育 (共著) |
2. |
2012/11/30 |
著書 |
教科教育の理論と授業Ⅰ:人文編 247-262頁 (共著) |
3. |
2012/09/30 |
著書 |
英語リーディングテストの考え方と作り方 第4章(59-77), 第9章(164-170)頁 (共著) |
4. |
2012/03/20 |
著書 |
Reader's Ark Intro - Getting Ready for a Journey 全93頁頁 (共著) |
5. |
2012/03 |
論文 |
Activation and Encoding of Bridging and Predictive Inferences in EFL Reading Comprehension. JACET JOURNAL (54号.) (共著) |
6. |
2011/08 |
論文 |
Effects of input processes on generations of false memory in L2 word learning Applied Linguistics, Global and Local (Proceedings of the 43rd Annual Meeting of the British Association for Applied Linguistics) pp.pp. 271-282 (単著) |
7. |
2011/04 |
著書 |
英語教育学大系第13巻:テスィングと評価 ―4技能の測定から大学入試まで― 第 7章 IV 222~236頁頁 (単著) |
8. |
2011/03/31 |
論文 |
Effects of Flashback on Japanese EFL Readers' Narrative Comprehension Annual Review of English Language Education in Japan (22号),pp.pp.109-124. (共著) |
9. |
2011/02/23 |
論文 |
Relationships Between L1 and L2 Concreteness, and Effects of L1 Word Frequency on Translation Recognition Performance of Japanese EFL Learners (第130号),pp.pp.107-121. (単著) |
10. |
2011/01/20 |
著書 |
英語で英語を読む授業 22-37, 148-159頁 (共著) |
11. |
2010/10/25 |
論文 |
Effects of Causal Networks on On-Line and Off-Line Narrative Comprehension Among Japanese EFL Readers JACETJournal (51号),pp.pp.39-53. (共著) |
12. |
2010/03/31 |
論文 |
Disambiguation of homonyms by EFL readers: The effects of primary meaning and context interpretation Annual Review of English Language Education in Japan (No. 21),pp.pp. 161-170. (共著) |
13. |
2009/12/19 |
著書 |
英語リーディングの科学:「読めたつもり」を科学する 48-62, 90-97, 103-104, 134-149頁 (共著) |
14. |
2009/10/01 |
論文 |
Comparing effects of two types of vocabulary knowledge on six question types in reading tests among Japanese EFL learners JLTA Journal (No. 12),pp.104-115. (共著) |
15. |
2009/03/31 |
論文 |
Effects of reading perspective on EFL learners’ summary writing and importance rating Annual Review of English Language Education in Japan (No. 20),pp.pp. 11-20. (共著) |
16. |
2009/03/31 |
論文 |
Examination of the developmental hypothesis on the revised hierarchical model Annual Review of English Language Education in Japan (No. 20),pp.pp. 121-130. (単著) |
17. |
2009/03/23 |
論文 |
Effects of encoding processes on L2 lexical network activation JACET Journal (No. 48),pp.pp. 39-52. (単著) |
18. |
2009/01/10 |
著書 |
Reader’s Ark Basic ? Setting Out on a Voyage pp.全128頁 (共著) |
19. |
2008/10/27 |
論文 |
Construction of a macroproposition from supporting details: Investigation from Japanese EFL reader’s summary and importance rating JACET Journal (No. 47),pp.pp. 111-125. (共著) |
20. |
2008/03/31 |
論文 |
Effects of link strength between cues and targets on word retrieval Annual Review of English Language Education in Japan (No. 19),pp.pp. 161-170. (単著) |
21. |
2008/03/31 |
論文 |
Effects of question types on item difficulty in two reading test formats: Open-ended and multiple-choice Annual Review of English Language Education in Japan (No. 19),pp.pp. 201-210. (共著) |
22. |
2008/01/10 |
著書 |
Reader’s Ark ? 20 Treasures of Effective Reading Techniques pp.全128頁 (共著) |
23. |
2007/11/30 |
論文 |
基幹部と選択肢の関連強度が語彙テストの成績に及ぼす影響 『STEP BULLETIN』 (19号),41~56頁頁 (単著) |
24. |
2007/10/01 |
論文 |
What makes distractors plausible in multiple-choice reading tests? JLTA Journal (No. 10),pp.pp. 56-67. (共著) |
25. |
2007/09/01 |
論文 |
Effects of semantic and phonological similarities on activation of lexical knowledge: With the focus on types of errors in lexical inference JABAET (Japan-Britain Association for English Teaching) Journal (No. 11),pp.pp. 83-102 (単著) |
26. |
2007/03/31 |
論文 |
Relationships between cue types in recall tests and L2 reading proficiency Annual Review of English Language Education in Japan (No. 18),pp.pp. 31-40. (共著) |
27. |
2007/03/26 |
論文 |
Examining the characteristics of scoring methods for written recall tests: Focusing on propositional and idea unit analyses JACET Journal (No. 44),pp.pp. 85-99. (共著) |
5件表示
|
全件表示(27件)
|
|
■ 学会発表
|
■ 主な担当科目
|
■ 教育上の能力
|