教員データベースTOP
photo
    (最終更新日:2024-06-27 08:25:26)
  フリードマン グレゴリ   Gregory Lawrence Friedman
  フリードマン グレゴリ
   所属   和光大学  表現学部 総合文化学科
   職種   特任教授
経歴
■ 学歴
1.
(学位取得)
San Francisco
2. ~2005/01 San Diego State University Master of Arts in Linguistics
■ 職歴
1. 東洋大学 社会学部 Full time Lecturer
2. 昭和女子大学 国際学部 英語コミュニケーション学科 Associate Professor 准教授 (Full time, fixed term)
3. 明治大学 国際日本学部 Associate Professor 准教授 Full time
4. 早稲田大学 Center for Language Education in Science and Engineering (CELESE) Part-time lecturer
5. 日本大学 国際関係学部 Full-time Instructor
全件表示(11件)
社会活動
■ 受賞学術賞
1. 2020 Waseda University Teaching Award, 2020 早稲田大学ティーチング・アワード
その他
■ 教育活動
Setagaya Mi-Ni Project
モバイルアプリの宝さがしツアーのために、学生は英語のマルチメディアの内容を作成する。このツアーは商店街の個人店舗を支援します。

Social Enterprise course
社会企業家精神を培うプログラム。口頭表現のクラスでは、利益が得られるビジネスモデルと優良な製品開発計画を含む独自のアイデアを考え出しながら、実際に企業家のプレゼンテーションを聞くなど、ビジネスにおいて重要な専門用語や企画の進め方について教授する。

Tohoku Now! Project
観光業コミュニケーションコースのクラスと東北3市町村との合同プロジェクト。震災の影響を受けた東北3市町村(南三陸、松島、陸前高田)への復興を支援するため、学生と共に英語のウェブサイトを作成し、海外からの旅行客の増員を目的としたもの。我々はこのツアーを実際に運営する旅行会社との関係構築、旅行計画など進行中のプロジェクト。

International internship preparation sessions
インターンシップ留学に向けた英語強化プログラム
ディズニー、JAL、JTB、ヒルトンを含む大手企業でのインターンシップ留学を希望する学生に向けた英語強化プログラムを作成した。英語面接での効果的な話術の習得や自己PRの対策などを教える。

International telecollaboration 文化交流と言語練習のために、学生とシカゴのアメリカ人大学生をつなぐプログラムを作った。このプログラムでは、スカイプの音声チャットやテキストチャットに加え、共有のマルチメディアWiki、録音された音声フォーラム、学生が制作したYouTubeビデオを通しての非同期コミュニケーションに重点を置いた。
■ 研究活動
令和5年5月 Translating Coexistence: Inside Japan's Public Multilingualism
(Single authorship) Japanese Journal of Sociology 1–19.

平成31年7月 Cross-cultural Promotional Competence: A Comparison of Student and DMO Marketing Text
(Single authorship) Journal of Teaching in Travel and Tourism, 19(3), 171-190.

平成30年6月 From Authentic Input to Authentic Output: Assessing the Real World Potential of ESP Tourism Student Writing (Single authorship) Asian English for Specific Purposes Journal, 14(1), 58-81

平成30年8月 Found in Translation: International Residents’ Use of Setagaya Ward’s Online Multilingual Information (Single authorship) Gakuen #934, 12-26

平成30年3月 Behind the Veil: Investigating the Academic Experiences of Study Abroad Students (Single authorship) Ryūgaku: Explorations in Study Abroad, 11(1), 12-24.

平成21年4月 Learner-Created Lexical Databases Using Web-based Source Material (Single authorship) ELT Journal, 63(2), 126-136

平成28年8月 Collaborative Language Research for Travel Industry ESP (Single authorship) Note: This article presents different data from the below article Juried Proceedings of the 8th Joint International Conference on ESP in Asia, Volume 1, 17-23

平成26年3月 Collaborative Language Research in a Travel Industry ESP Course (Single authorship) Global Japanese Studies Review, 6(1), 195-205

平成23年3月 From Incubation to Matriculation: The Study Abroad Returnee Survey (Single authorship) Global Japanese Studies Review, 2(1), 61-76

平成23年3月 Reflections on the Second Year of the SGJS English Language Program at Meiji University (Coauthored; 82-87) Global Japanese Studies Review, 2(1), 77-99

平成22年3月 Cross-cultural Awareness: Study Abroad Students Creating Satire
(Single authorship) Global Japanese Studies Review, 1(1), 77-96

平成22年3月 Reflections on the Inaugural Year of the SGJS English Language Program at Meiji University (Coauthored; 120-126) Global Japanese Studies Review, 1(1), 111-128

平成20年12月 Learner-Created Online Lexical Databases (Single authorship) Studies in International Relations, 28(3), 156-167.

平成18年12月 The Effect of Task Type upon Fluency, Accuracy, and Complexity of Output
(Single authorship) Studies in International Relations, 27(3), 483-540

平成18年3月 A Study of Learner Output in Role Play Tasks (Single authorship) Studies in International Relations, 26 (4), 371-389.

平成17年9月 Strategic Negotiation in Scenario Role Play (Single authorship) Juried Proceedings of CATESOL 2005 64.8.104.26/2005proceedingslist.html#authors