1. |
2021/10 |
授業コーパス構築のための自動タグ付けツール "Classroom Corpus Tagger " の開発(日本英語コーパス学会 第47回大会) |
2. |
2020/03 |
The Ratios of CEFR-J Vocabulary Usage Compared with GSL and AWL in Elementary EFL Classrooms and its Implications(The International Academic Forum (iafor) Asian Conference on Language 2020) |
3. |
2019/09 |
ESP教育における体育学関連にみられる語彙調査(第44回 日本実用英語学会) |
4. |
2019/08 |
Examining a Veterinary Corpus Through Benchmark Wordlists to Select Lexemes for ESP Vocabulary Materials(The 58th JACET International Convention) |
5. |
2019/07 |
生徒の自発的L2発話を促進する教室談話 コーパスに基づく調査(第19回小学校英語教育学会) |
6. |
2018/12 |
he Motivational effects facilitated by ESP digital materials integrated with an E-learning system(CLaSIC 2018-The Eighth CLS International Conference, Motivation, identity and autonomy in foreign language education) |
7. |
2018/09 |
Visualizing English Classroom Spoken Data on Multi-modal Interface to Create Versatile Linguistic Resources(THE 4TH ASIA PACIFIC CORPUS LINGUISTICS CONFERENCE) |
8. |
2018/09 |
自作コーパスを利用した英語教育法(日本実用英語学会) |
9. |
2018/08 |
ESPコーパス構築からのデジタル教材作成とその効果(JACET 57th. International convention) |
10. |
2018/08 |
Preservice Non-native English Language Teacher L2 and the Student L2 Response Quantity in Japanese Middle Schools,(he 27th MELTA International Conference) |
11. |
2018/07 |
学習者の自発的なL2アウトプットを促すteacher talkの特徴- COLTによる発話分析(小学校英語教育学会 第18回) |
12. |
2017/12/07 |
Compiling ESP Corpus Using Regular Expressions -A corpus-based word list of veterinary medicine-(International Conference on ESP New technologies and Digital learning) |
13. |
2017/10 |
メディア英語コーパス構築からみられる特殊語と語彙レベル分析 - ジャンル別コーパスにおける語彙の特徴(日本メディア英語学会 第7回年次大会) |
14. |
2017/08 |
教室でのアウトプットを促す授業アプローチの比較-コーパスを基盤とした授業比較と発話分析-(第17回 小学校英語教育学会 (JES)) |
15. |
2017/07 |
動物看護職に対する動物看護学部生の意識調査-各学年にみられる意識の多様性と変化-(日本動物看護学会 第26回大会) |
16. |
2017/01 |
Developing Spoken Corpora of Non-Native English Teachers to Assist in English Classroom Interactions(The IAFOR International Conference on Language Learning) |
17. |
2016/10 |
Examining Verb Usage of Instructors in Elementary English Language Classroom Spoken Corpora(The 17th Annual Meeting of the Hokkaido English Language Education Society) |
18. |
2016/09/02 |
Does the Students’ Uptake Lead to Their Learning? : The Relationship between Students’ Uptake and Their Learning.(JACET 55th. International Convention) |
19. |
2016/08 |
Quantitative Analyses of Non-Native Preservice Teacher Verbal Interactions at Japanese Middle Schools. The 42nd Annual Convention of Japan Society of English Language Education(The 42nd Annual Convention of Japan Society of English Language Education) |
20. |
2016/07 |
「猫の病気・福祉・健康管理」コーパスから見られる、動物看護師のための英単語、連語リスト-猫に関する文献を読むために必要な語彙と表現(日本動物看護学会) |
21. |
2016/07 |
教室談話におけるインタラクションを用いた明示的指導の有効性(JES 小学校英語教育学会) |
22. |
2015/09/19 |
クラスルームコーパスから見られる、学習環境と理解の関係(第31回異文化ネクサス学会定例研究会) |
23. |
2015/09/13 |
高等学校英語授業コーパスからみられる、アクティビティーとアップテイクの関係(日本実用英語学会第40回年次大会) |
24. |
2015/09/03 |
A Corpus-based Study Of the Relationship Between Foreign Language Classroom Activities and Learners Uptake(British Association for Applied Linguistics 48th annual conference) |
25. |
2015/08/29 |
The relationship among students spontaneous L2 utterances uptake and teachers use of the L2, A study of corpus approach.(JACET International Convention) |
26. |
2015/07/04 |
日本語コーパス作成から見られる、動物病院で働く動物看護師のための英語表現と頻出単語リスト(日本動物看護学会 第24回大会) |
27. |
2014/09 |
中学英語授業におけるコーパス構築と、データから見られる実例:使用言語とアップテイクの関係について(日本実用英語学会) |
28. |
2014/08 |
A corpus-based study on the relationship between students' uptake and languages used in class.(JACET 53rd. International convention) |
29. |
2013/09/01 |
A corpus-based study on the relationship between students' uptake and teachers' input(JACET) |
30. |
2012/09 |
teacher talk which facilitates students' spontaneous L2 utterances(JACET) |
31. |
2012/09 |
英語授業分析コーパスの構築:インプットとアップテイクの相互関係に注目して(関東甲信越英語教育学会) |
32. |
2012/07 |
negotiation strategies which facilitates students' spontaneous L2 utterances(Popular Culture association of Japan) |
33. |
2011/11/19 |
Beneficial Effects of Animal-Assisted Intervention in Teaching Children English(JALT) |
34. |
2011/09/18 |
音読と比較したディクテーションの効果(第36回日本実用英語学会年次大会) |
35. |
2010/09/19 |
TOEICリーディング・リスニング得点に与える、ディクテーションの効果(日本実用英語学会第35回年次大会) |
36. |
2010/03/13 |
TOEICリスニング得点に与える、ディクテーションの効果(英米文化学会第131回例会) |
37. |
2009/09 |
モデルティーチングを取り入れた児童英語インストラクター養成教育を含むコース分け教育(JACET(全国大学英語教育学会)第48回全国大会) |
38. |
2009/05 |
The Story of the Sign 'Rx'(時事英語学会第85回新語・語法研究会) |
39. |
2009/01 |
研究授業発表(国際短期大学FD活動授業発表) |
40. |
2009/01 |
新語・語法研究発表(時事英語学会第83回新語・語法研究会) |
41. |
2008/11 |
‘Writing as pre-speaking activity’のスピーキング力に及ぼす効果(時事英語学会第82回新語・語法研究会) |
5件表示
|
全件表示(41件)
|